torsdag 5 juni 2014

Det börjar med en sjua nu!

Jag har blivit bortskämd med en konstant viktnedgång ända sedan jag påbörjade flytet strax efter jul 2013. Ett drygt halvkilo i veckan har försvunnit varje vecka. Det var mer i början, men går lite långsammare nu.

Då och då stannar det upp och jag står stilla en vecka eller två.

Nu har det varit lite extra irriterande med det där stoppet, eftersom jag fastnade på 80,2 kg. Egentligen är det såklart fullständigt strunt samma om man väger 79,8 kg eller 80,2 kg men rent mentalt känns det ändå så väldigt mycket bättre när det börjar på en sjua! Nu kunde jag såklart inte låta bli att tjuvväga mig femtielva gånger om dagen och varje gång visade den 80,2. Det var som om siffrorna var skrivna med spritpenna på displayen och inte digitalt...

Idag fick jag äntligen se de magiska siffrorna på vågen!


Senast jag vägde något på 70 var 2005. Året efter träffade jag maken och gick upp en del ... och året efter det blev jag gravid och gick upp ännu mer. Och sen snurrade det på nåt alldeles galet.

Aldrig mer igen ska min vikt få börja med en åtta! (Okej, kanske om jag skulle bli gravid igen, men helst inte då heller. Jag har ju haft en graviditet där jag gick upp 27 kilo och en där jag vägde 2 kilo mindre vid förlossningen än när jag blev gravid. Det sög visserligen att må så sjukt illa, men jag vet ändå vilken variant som jag föredrar.)

Nu är det 4 hekto kvar tills jag har gått ner 35 kg! Frågan är vilket mitt nästa mål ska få bli. Troligtvis att gå ner 40 kg. Hel galet ju! Galet roligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar