torsdag 13 mars 2014

Tydligen svårt att lära sig...

Tiden den går och går. Igår var det sju veckor sedan jag opererade mig och jag är nu inne på det som kallas "normalkost". Jag ska alltså inte mixa och puréa min mat, utan äta som vem som helst.

Igår fyllde min man år och jag hade bakat supersmaskiga brownies som han kunde ta med till sitt jobb. Dock fick inte alla plats i kartongen, så några blev kvar hemma.

Fram tills nu har jag inte ätit några godis/kakor/sötsaker sedan den 26 december. Men igår, när de där chokladiga bakverken stod i kylen, kunde jag bara inte låta bli. Eftersom det var jag som hade bakat visste jag ju att kakorna innehöll sjuhuhukt mycket smör, choklad och socker. Alltså tog jag inte ens en halv och smakade på.

Resultatet?

En hejdundrande trumpetfanfar inne på toaletten. Om man ska uttrycka sig milt...

Jag fick jättehemskt magknip och diarré som nästan fick mig att lyfta från toastolen.

Så idag fyller jag år. (Jepp. Dagen efter min man!)

Om jag åt en bit kaka idag igen?

Om jag mår så jävla illa att jag måste ligga blick stilla på soffan för att inte kräkas rakt ut över rummet?

Om jag är o e r h ö r t trött på mig själv?

Yes to all the above!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar