fredag 28 mars 2014

Lite om vad jag kan och inte kan äta

Det är konstigt det där med vad som funkar och inte funkar för mig nu efter operationen. Särskilt att samma sak (bokstavligen!) funkar jättebra ena dagen, men när jag äter det någon annan gång blir det dumping. I förra inlägget publicerade jag en bild på en smaskig mozzarellapizza, som jag ätit en knapp fjärdedel av. Visserligen åt min man en bit av kanten (som förut har varit min favorit) och jag lämnade kvar en annan kantbit, men ändå. Jämfört med mitt gamla jag var det en väldigt liten bit, men nu hade jag inte trott att jag skulle kunna äta så mycket.

När jag tänkte äta en lika stor bit till lunch dagen efter fick jag inte ens ner halva biten!

Jag har märkt att det som jag verkar ha svårast för med min nya mage är att äta för feta grejer. Kanske var det för att jag åt så fett två dagar på raken som jag mådde dåligt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar