torsdag 17 november 2016

Dän med dränen!

Jag har googlat mig halvt tokig för att försöka ta reda på hur det känns att dra dränen efter bukplastiken, men inte hittat så många svar. Möjligtvis ett och annat om hur det kändes mer eller mindre som att dö, med brinnande ormar slingrande ut ur kroppen.

Så, om någon annan i framtiden googlar på "hur känns det att dra ut dränen efter bukplastik" eller "berättelse avlägsna drän", eller liknande, så hoppas jag att de hittar hit och kan känna sig lite lugnade.

Nu kan det ju ha med saken att göra att jag tog en morfintablett innan jag gick iväg till vårdcentralen, men vad 17, då är väl det också bra att veta? Om man tar smärtstillande innan så behöver det inte alls göra ont. Observera att jag skriver "behöver inte alls göra ont". Det var alltså inte så att "det inte gjorde särskilt ont", utan det var faktiskt smärtfritt!

Däremot kan jag rekommendera den som råkar vara lättäcklad att inte göra som jag och tjuvkika... Det ser verkligen läbbigt ut när centimeter efter centimeter av dränageslangen matas ut ur kroppen!

Vad som egentligen gjorde mest ont var att avlägsna tejpen och kompressen som satt runt ingången till dränen. Annars var det verkligen ingen big deal alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar