torsdag 15 maj 2014

En vanlig dag

I mitt senaste inlägg skrev jag ju om hur svårt det ibland kan vara att hålla sig på banan. Operationen gör ju mycket för mig, i och med att jag inte kan glufsa i mig varken hur mycket som helst eller vad som helst. Det som operationen inte hjälper mig med däremot är sötsuget. Det kommer och går, inte lika starkt som tidigare, men det finns trots allt där.

Men.

De allra flesta dagarna misslyckas jag ju faktiskt inte. De allra flesta dagarna gör jag precis som jag ska, eller nästan precis som jag ska. (Egentligen borde jag använda bör och inte ska, men men.)

Så. Kanske mest för min egen skull skriver jag här hur en (mat-)dag kan se ut i mitt liv. Här baserat på en dag då jag lämnar barnen på förskolan vid 7:50 och sedan pluggar hemifrån.

7:00 Tar medicin (B12, Kalcium, D-vitamin, multivitamin, allergimedicin)

8:15 Frukost: 1,5-2 dl naturell yoghurt

10:30 Mellanmål: Knäckemacka med mjukost eller leverpastej+gurka

12:00 Lunch: Rester från gårdagens middag, idag t.ex 1,5 dl köttfärssås + broccoli. Dessutom medicin: järntablett

14:30 Mellanmål: Smoothie om jag orkar, annars frukt eller samma som på förmiddagen

18:00 Middag: Väldigt olika, igår 2 dl potatis- och purjosoppa med knäckemacka

21:00 Mellanmål: 1,5 dl kvarg eller yoghurt, eventuellt med nötter i (ja, det låter skitäckligt men är det inte!)

23:00 Eller när jag nu lägger mig: tar medicin (Kalcium, D-vitamin, multivitamin)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar